novembrigt

hej här kommer lite slutet-av-oktober/novemberbestyr! agnes och tommy var bra modeller under tisdagsölen då jag hade fått för mig att instagramma för första gången i höst. 
 
sen kom broder daniel till stan! han åt musslor. 
 
jag åt inte musslor, men drack öl. 
 
sen tog han en fin selfie. 
 
dan därpå promenerade vi lite i ixelles och kring place flagey. slank kanske ner en våffla. 
 
ett besök på parlamentet kändes ganska så givet. 
 
mvh eu-fantasten
 
solen var med oss!! 
 
vill i det här skedet poängtera att det var första november och tjugo grader varmt. 
 
fina budskap i staden.
 
vi spenderade vår söndagskväll med att titta på kurt vile på ancienne belgique. typiskt bra grej. 
 
dan därpå hade daniel åkt hem, men jag tog mig till ancienne belgique med mina brysselkompisar och tittade på unknown mortal orchestra! vi blev alla hänförda. 
 
och sen kändes det ju jättedumt att bryta en så bra trend så nästa kväll var jag där igen... att missa beach house kändes dessutom oförlåtligt och det var magiskt SÅKLART
 
till helgen kom sen emma på besök!!! vår vän julia skulle också följt med men blev tokfebrig tyvärr strax innan avfärd. vi lyckades iaf hitta kissande flickan, den bortglömda *systern* till kissande pojken. 
 
emma, amazed by grand place
 
tog med na till maison du peuple och dess lagom rena spegel.
 
några dar senare var det konsertdags igen! ÄLSKAR bryssels konsertliv. father john misty här, tack tack. 
 
sen kom jennyn och snibben på torsdagkvällen! wöwowö!! satte oss genast på maison med öl. 
 
provade att snusa lite, är kanske inte så bra på det men glad iallafall.
 
*pratar om spännande och intressanta saker*
 
dan därpå fyllde jag hela 25 år! tiden, den går. vi turistade lite. 
 
hängde på parlamentarium och lämnade tänkvärda budskap. 
 
innan vi korkade upp bubblet! mötte upp agnes & anton och åt vegohamburgare och drack öl, vilket var fint. kom sen hem på kvällen med besked om parisattentaten vilket innebar ett oerhört tråkigt slut på dagen. 
 
nästa dag var lite mer stillsam. vi gick på magritte-museum. 
 
på kvällen hittade vi den tredje kissande saken som finns i bryssel - en hund! 
 
efter detta begav vi oss till tommy för en förfest i hans sjukligt fina lägenhet. de hade gjort tårta till mig!!! så oerhört himla snela. här ser vi nu mina nya och mina gamla vänner bonda med varann. vackert om något. 
 
snibben fick låna antons glasögon och ser ut att vara cirka trettioåtta år gammal på den här bilden <3
 
sen tog helgen slut men några dagar senare fick jag besök IGEN! och vi åkte på dagstripp! till amsterdam! hurra! här: axel, sara, terese! 
 
Holländsk Svan.
 
kan inte alla livets hus vara lite sneda? så mkt charmigare
 
vi kostade på oss en dagstur med en kanalbåt! mkt värt, tips tips. 
 
domedagsvädret. 
 
en glad terror! 
 
hittade mitt drömställe! 
 
och det var så mkt en kunde provsmaka! och dessa ostar som syns på bild här nere var MAGISKA. blå, grön och rosa, med pesto inblandat! SÅ HIMLA GOTT
 
vi hittade ett mkt bra lunch/ölhak i jordaan. 
 
när vi var klara med lunchen steg vi ut och det var plötsligt STRÅLANDE SOL! HURRA! 
 
himmel blå himmel blå! 
 
smet in för att köpa kaka, hittade regnbågstårtor. 
 
tillbaks på kanalbåten för en liten eftermiddagstur. 
 
sen blev det mörkt i staden. 
 
åt jättemkt tapas! omnomnom
 
sen gick vårt tåg hem...
 
...och 1 h 50 min senare var vi tillbaks i bryssel! firade med att dricka oerhört skummig öl. 
 
efter detta hade vi massvis med grandiosa planer för lördagen i bryssel, men säkerhetshotsnivån här hade i detta skede höjts till den högsta till följd av parisattackerna och det faktum att flera av terroristerna är baserade i bryssel samt på fri fot. människor uppmanades att stanna inne. så vi gick den här svängen på tio min (exkl våffelpaus) innan vi stannade inne resten av dagen och drack öl och åt glass. inte det mest optimala för dessa små turister, men vad göra vad göra. 
 
mina vänner lyckades ta sig hem och jag är nu härmed inne på min tredje dag av att stanna hemma, och även imorgon har jag blivit beordrad att jobba hemifrån istället för att gå till kontoret. gatorna är tomma på folk, sirener hörs hela tiden och det är militärer lite överallt. det är lite svårt att greppa vad det är som händer och sker. i övermorgon ska jag flyga till sverige en sväng av tråkiga anledningar, men ska bli skönt att få en liten paus och komma till ett ställe med aningen lägre hotnivå för en stund. hej och hå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0