helgbestyr juli månad:

HEJ BLOGGEN! Sen senast: mycket sol, bad och båt! Massa besök från när och fjärran! 
 
Här är t.ex. tre fina som ville gå på Liseberg så då fick dem det.
 
Solig Snara. 
 
Flume-Ride och Balder = kärlek. Vågade mig även på AtmosFear som jag har bävat för i två år efter att ha hört dödsskriken ända från Korsvägen och Näckrosdammen. Var så himla nervös innan men det slutade lite med ett "jaha, var det allt..?" Råkade även säga nåt i stil med det på vägen ut efter att ha åkt den samtidigt som vi gick förbi någon tjej höll på att bryta ihop av gråt, insåg att det kanske var lite okänsligt, hehe.
 
Om man inte vill köpa två bilder för 100 kr eller en magnet för 80 kr kan man ju f.ö. alltid ta en bild på bilden. 
 
Efter Liseberg peppade vi för en svängom på favvisen Jazzhuset.
 
Terror var mycket innovativ i sitt klädskapande.
 
Dan efter lugnade vi ner oss lite (okej ganska mycket) och parkhängde istället. Mmm.
 
Helgen därpå kom ett till besök, Olle!
 
Kajsa och Joakim följde också med ut.
 
Spexigt värre på dansgolvet! 
 
Det var kul! Nu har jag en ynka helledig vecka kvar (hade räknat fel och trott att det var två, trist), men sen har jag iallafall lite helger i augusti att se fram emot med Way out West och dagens festliga bokning: Schweiz! I övrigt sa jag idag upp mitt rum vilket känns lite läskigt/spännande. Jag och beslut går ju inte riktigt hand i hand, men nu började jag bli så illa tvungen innan månaden led mot sitt slut. Ser alltså ut som det blir Norge för min del i höst. Det är i och för sig inte första gången jag planerar att flytta dit, men hey tredje gången gillt! 

putte tjugohundratretton:

Här kommer det stora, stora Putte i Parken-inlägget!
 
Efter ett kärt kärt återseende med mina fina Londonkompisar (vi återförenades alla sex för första gången sen vi bodde där för elva månader sen) skyndade vi till Johnossi. Favoritdelar: Worried Grounds, Roscoe och Execution song. Sprang även här in i min gamla klasskompis på gymnasiet som jag inte sett på tre år. Väldigt trevligt!
 
Senare på onsdagen spelade The Darkness, lite lol. Det var ju verkligen mest en låt man ville höra. 
 
Nästa dag tog Olle med mig och Joakim på rundtur i Karlstad. Här är vi på muséet och tar del av någon spännande anekdot.
 
Terror joinade efter jobbet. Första glassen från det eminenta stället Carli med fantastiska glassmaker såsom grönt äpple och basilika (!)
 
På campingen hängde fiskmåsar ständigt, lite halvläskigt.
 
På torsdagen såg vi Movits! som första akt, mycket peppigt.
 
Jag och Linn posade lite i väntan på Joakim och Simon som hängde med radiopratare. 
 
Maskinen stängde på torsdagen.
 
Camphäng på fredagen!
 
Sara och Simon. Kan absolut verkligen rekommendera att ha en trollkarl i campet, mycket underhållande. 
 
Linn, Sandra, Terror. 
 
En liten grön peruk hade smugit sig ner i Snibbens packning!
 
En stund senare...
 
Fick mig lite färg på kinderna!
 
Snara, hammare, kjeh.
 
Mitt uppe i spexigheter. 
 
Då passar Nya Wermlands-tidningen på att besöka oss. Vi tyckte det inte var mer än rätt att de fick vara med på kort om de nu ville ta kort på oss. En mycket lolig bild publicerades sedan med handstående, pussar och grönt hår som tongivande komponenter. 
 
Svenska kyrkan bjussade på kaffe och bullar!
 
Sen ställde vi oss och väntade på den musikmässigt största och viktigaste händelsen under veckan!
 
The Sounds spelade under väntetiden på grannscenen.
 
Peppad publik minuterna före!
 
Hej igen!
 
Stod längre fram än jag någonsin gjort förut på en Håkan-konsert och det var så fint, så fint. 
 
Strålande väder på lördagen, festivalens sista dag.
 
För vår lilla Londonfamilj är tacos ganska heligt så det var givet att vi fick klämma in en liten tacolunch, här hemma hos Olles syster. 
 
Mysigt att klämma in sig i en liten bil.
 
Meant to be.
 
En mås bajsade på Linn. Ingen var förvånad. 
 
Öltältshäng framför Linnros.
 
Allvar tittade förbi.
 
Tält på tält.
 
Joakim gick fram till några P12s/F12s och blev behandlad som nån form av gud. Oerhört komiskt. 
 
Lolligast av allt kan kanske vara att Scooter avslutade festivalen. Oj oj. Så pinsamt dålig musik...
 
Besök från en kille som blev kär i Terror samt en norrman. 
 
Terror med det fantastiska såpbubbelsvärdet. 
 
Glad Länn och däckad norrman.
 
Snibb i morgonljus.
 
På söndagen blev det dags att packa ner de nedbajsade tälten. 
 
Frulle.
 
Snibben och konstverken med hjälp av chorizoost. 
 
Given.
 
Under söndagen parkhängde vi alla i familjen och det var så himla mysigt.
 
Tog oss en gruppis i lummig miljö. 
 
Firade med en sista glass på favoritplacet. Kärlek till dessa fem! 
 
Nu splittras vi igen till vitt skilda ställen som London, Sverige, Norge, Australien och New York. Hemskt hemskt. Men den här veckan kunde nästan inte blivit bättre! Nu har jag helt tappat rösten vilket jag senast gjorde efter P&L 09. Hoppas på att den återkommer imorgon med tanke på förestående besök från utlandet!

RSS 2.0