silver lining ;

hej här kommer lite brysseloktober. en av de starkast befästa traditionerna vi har är tisdagsölen. 
 
avnjutes med fördel på den hemliga och oerhört tjusiga baren i st gilles. 
 
en lördag var vi på bozar på en elektrofestival. här: apparat!
 
spexigt sällskap - anton & agnes.
 
på den soliga söndagen tog jag mig en liten fyratimmarspromenad. började i hemtrakterna runt ixelles. 
 
place flagey 
 
våffelbilarna är ett ständigt inslag i den belgiska stadsbilden <3
 
en liten liten häst bodde på en skylt. 
 
rue bailli.
 
hösten befann sig i parc de forest
 
vidare till parc duden innan kamerabatteriet tog slut och benen också 
 
har passat på att smygfota lite på jobbet också. här hängde jag på regionkommittén tror jag. 
 
och när eu hade regionernas vecka var det förstås en viktig happening för regionkontor som jag ju råkar praktisera på. fick således gå på halvfancy gala. 
 
en av kommissionärerna var där. vet inte riktigt vem jag är/vad jag har för prioriteringar längre dock som numera tycker det är SJUKT coolt att se en eu-kommissionär........... 
 
också ett step up in the game var när jag satt i en konferenslokal med EGEN SKÄRM!!! 
 
OCH  här soraya post (som jag hjälpte till att rösta fram!!! grattis) pratar om utsatta eu-medborgare. *minglade* med henne och har även i veckan intervjuat två eu-parlamentariker om mitt projekt jag håller på med som handlar om, ja, just utsatta eu-medborgare i sverige. mkt nöjd över detta.
 
förra helgen inleddes som vanligt på maison du peuple som är universums bästa hängställe vid parvis st gilles som jag tydligen alltid glömmer ta kort på dock. här är på tunnelbanan bort därifrån! här är tommys kompis carl som var på besök samt agnes. 
 
anton, tommy & antons-kompis-som-jag-glömt-namnet-på funderar ut hur man tar sig norrut + carls hjässa.
 
tommy får en ny bekantskap av nåt slag. 
 
agnes hittade en barstol att ta med sig!! 
 
sen hittade vi rätt, en svartklubb vid det gentrifierade kanalområdet *hippt*
 
en måndag gick vi sen på konsert! son lux spelade på ancienne belgique. ganskaså episkt.
 
och till sist, häromdan var jag på en superfin biograf och kollade på the martian. helt ok, 3,2+
 
nu inväntar jag fyra helger av besök från diverse finfina personer. ska bli så trivsamt att få visa mitt bryssel. 

they keep staying in their bubble, and i can't keep myself out of trouble

en fredag för två veckor sen gick jag upp tidigt, tog mig till gare du nord och satte mig på en buss. åkte genom den belgiska, franska och engelska landsbygden inklusive genom en tunnel under den engelska kanalen och cirka tio timmar senare inklusive tre timmars försening var jag äntligen äntligen framme i london. där var snara, som jag överraskade med min närvaro! hon började gråta lite. tror det var ett bra gråt dock.
 
vi åt och drack och tog oss ut på tuben i londonnatten. 
 
mitt favvisgraffiti vid old street!
 
dan därpå var det strålande sol! gick bron över till waterloo för att hälsa på mitt gamla jobb. 
 
hade snibb och snara med (jennyn jobbade)
 
sen åkte vi till baker street och gick till mitt andra gamla jobb för att se vad som var nytt bland beatles-merchandiset på london beatles store. sen fick det vara nog och jag snara och snibb slog oss ner i regents park
 
med curly whirly brownies som är #1-saken jag saknar mest med konditorijobbet
 
liten pojke interagerade med fåglar som upptog ca 67% av hans egen size
 
på kvällen vare läge för lite DANS va
 
på favvishaket alibi i dalston. det var lika bra tre år senare som när vi hängde där senast. tur det. 
 
hade även sällskap av en av snibbens nya utbyteskåmpizar
 
d va ql!!!
 
dan därpå var jennyn duktig och sjukanmälde sig från jobbet sitt så vi kunde gå på marknad istället!!! 
 
peppen var hög! 
 
brick lane <3 3 3 3 333 
 
venezuelianskt bakismat på en solig bakgård i östra london. taaack ja tack
 
hängde framför londonväggar i vanlig ordning
 
strövade runt den soliga söndagen i staden. alltså. soliga septemberhelger i london. det är så fint så fint. 
 
hängde lite i den klassiska rough trade-automaten dessutom. 
 
SÅ. FIIIINT med en spontanhelg i london!!!! GÖTT att man kan ta sig dit lite enklare meeeen vore ju tacksamt om tåget som ju känns fantastiskt gött två ynka timmar från bryssel inte var orimligt dyrt. tog iaf en nattbuss tillbaks. konverserade om jeremy corbyn med min bussgranne som var brittisk konstnär på väg till venedig för konstbiennal. han skulle lifta från bryssel. gött. framme i bryssel 07.45 med någon timmes sömn i bagaget, åt mat och gick till jobbet. en mkt seg måndag. NÅVÄL. sjukt värt ändå såklart. över/ut!

RSS 2.0