these days -

Här kommer ett extremt spretigt inlägg med några av de mycket slumpartade tillfällen som fångats på bild. En sak som är mycket festlig att en kan stöta på VILDA papegojor på gatorna här! 
 
När Snara och Ruvan var här på blixtvisit gick vi till ett frukostställe i Coogee som hette Black Pony Café efter tips från en Buzzfeed-artikel om bästa bakisfrukostarna i Sydney. Och vi DOG. OERHÖRT gott. 
 
Har små molntussar på dörrarna i mitt dorm där vi ska fylla i namn. Snara förbättrade min lite. 
 
Och i fredags var vi på nåt slags oerhört spexigt framträdande i Operahuset följt av öl här avbildat.
 
Annars gör jag alltså PROV. Det är det jag gör. Och det är OPEPP. Börjar iaf redan skolvecka 6 av 13 på måndag vilket däremot känns mycket bra!!  

sounds like waves upon a sea too far to reach

Häromdan tog vi en ganska så lång promenad. Började vid Coogee Beach.
 
Något slags halleluja-ögonblick rådde. 
 
Ba hej bor här
 
Hej blåst
 
Hej våg
 
Alltså HELP?? Vill gärna veta historien bakom denna inristning
 
Sjukt massa gravar. 
 
GOS
 
Mkt promenadvänligt må jag säga.
 
Slutdestination 2,5 h senare var Bondi Beach!! Hade ej besökt denna välkända strand ännu under min dryga månad här så var väl lite på tiden. Fint vare att komma fram lagom till solnedgången.

there's a boy across the river, but alas, i cannot swim

Var på marknad en dag här! Glebe Market. Det kändes som Sydneys egna Brick Lane och det är förstås en bra sak att kännas som.
 
Med fräsch livemusik dessutom. +1 för Sydney.
 
Alltså älskar allt jag köpt!!! Fick med mig en sån där helt perfekt svart extremt användarvänlig kjol för 30 kr, en väska som passar utmärkt för min macbook och ser mkt bra ut för 30 kr, ett somrigt hårband för 6 kr och fräcka 8-kantiga solglasögon för 80 kr (okej dyrast, men prutade ner ca 20 kr iaf). Här och här är sakerna på (det var för modebloggsposigt så kunde ej med att lägga upp här på riktigt, heh). OBS kommer ta ett antal månader tills de kan användas pga KALLT.
 
Annars då? Har alltså gått och fått influensa här och det är ju faktiskt sämst i världen. Har massa i skolan vilket också är sämst (är därför jag prokrastinerar nu) och folk hittar ej på saker här vilket är opeppigt. De första veckorna var det mycket stoj och stim i korridorerna här pga terminsstart, nu är det alldeles lugnt t.o.m. på helgerna pga plugget antar jag, vilket är en viss kontrast till studentlivet i Sverige där öl iaf två gånger per vecka känns obligatoriskt, hehe. Längtar nu mest till surfcamp om tre veckor, vårlov tre veckor därpå och terminsavslut fyra veckor senare så måste bara överleva denna pluggdöd som råder fram tills dessa ljuva underbara äventyr. Till helgen kommer iallafall Snara på blixtvisit, det ska bli väldigt fint det vill jag lova. Hej.

det där ljuset passar dig,

Ledig lördag och vi begav oss till en s.k. wild life-park! Koalor fanns, och sov gjorde de nästan allihopa.
 
STOR ORM! Var genuint sugen på att hålla men skulle kosta 20 dollar. Sånt gillar vi inte.
 
Det FANNS kängurus här men missade visst att fota dem? Vet ej hur det är möjligt nej. Ska dock se fler på en annan utflykt skolan har om några veckor så tar det då. Jag gjorde iaf det jag gör bra, stå bredvid fejkjättekänguru på obekvämt sätt.
 
Den har var ej fejk, samt 5 meter lång och ej färdigväxt obs.
 
Lite demonstration å Palestinas vägnar. 
 
Sen var det så att vi köpt nån slags kombobiljett med fem olika attraktioner så man fick ett besök på Sydneys Madame Tussaud's också. Inget jag personligen är särskilt förtjust i MEN var värt ändå pga KUL HATTAR
 
Sen promenererade vi lite längs kajen. Det var sol, 18 grader och kändes vårigt. 
 
Hamnade vid Observatory, en bra utsiktspunkt.
 
Yian-pose framför känd bro. 
 
Gott.

swim and sleep:

En ledig lördag för inte så länge sen spenderades till stor del på Sydney Aquarium.
 
HALLÅ
 
SJUKT COOLT ÄNDÅ. ÄLSKAR hajar. Samt är EXTREMT rädd för dem. 
 
Allt utom hajarna var väldigt ospännande jämförelsevis där, men det fanns ett trevligt litet barriärrev. 
 
Sen strosade vi lite. 
 
Beatles-vykort = 15000 dollar
 
Bortemot solnedgångstiden begav vi oss upp i Sydney tower för att ta del av utsikten både under ljus och mörker!
 
Darling Harbour. Vackert, vackert.
 
Dagens gäng. På kvällen begav vi oss till Coogee Beach med lite blaskig öl och whiskey och önskade det var lite varmare och mindre blåsigt. Så vi gick in och tillbaks till drömstället Coogee Pavillion och värmde oss med fler öl. Gott så.

you're fireproof, it's what you always said

Här kommer ett litet diverse-inlägg från min andra vecka i Sydney. Under helgen hade mitt studentboende helgen fullspäckad med aktiviteter för alla newbies som jag. Roligast var pubcrawlet som började på ett drömställe som var nyöppnat sen två dagar och hade VALAR på väggarna!
 
Gigantiskt alfapet på väggen. 
 
Och lite sand för sådana sporter! Tog inga fler bilder men ja, Coogee Pavillion, fantastiskt ställe. Goda öl fanns och pizzorna såg väldigt ultimata ut.
 
En annan fantastisk aktivitet var att de tagit dit ett s.k. petting zoo = massa gosiga djur som en fick hålla och klappa och gosa med! Detta lamm var det bästa jag någonsin träffat.
  
Lite dålig på att ta bilder resten av helgen men de hade också bl.a. nån slags halvfailig äventyrsjaktsgrej, tropisk temafest, och pubquiz (SOM MITT LAG VANN!)
 
Några dar senare var det s.k. Welcome back-day med massa gratis prylar såsom tårta, nudlar och ballongdjur.
 
Och HALLÅ där var det ett annat petting zoo. BRA skola ändå. 
  
Woooooshi
 
Men för att raskt gå över till nåt helt annat kom Josh med vänner ner till Sydney från Newcastle och jag fick följa med dem på australiensisk fotboll! Lite märklig sport, men förstod lite lite regler efter ett tag, hehe. Sydney vann över Melbourne iaf, grattis!

second life replay:

Försöker att komma ikapp litegranna här rå. Men för ca tre veckor sen när Snara fortfarande var här åkte vi på utflykt med färja!
 
Operahuset känns fortsatt exotiskt. 
 
Siktet var satt på Manly, 30 min bort. 
 
En liten froyo slank ner.
 
Manly Beach!
 
Mvh, längtar tills det blir VARMT.

the bartender looks like george best, oh many of them do

Kom på att jag ju var i London en sväng också i juli innan Sydney!
 
På fredagen var det sånt där fint somrigt väder och jag och Daniel promenerade oss igenom parkerna. 
 
Kändes typ såhär. 
 
VILT gestikulerande pågick också.
 
På kvällen satte vi oss på en bra bar vid Old Street och tittade på lite kvartsfinal. 
 
Dan därpå, frukost på Broadway Market med vår alldeles strålande eminenta fantastiska värd Länn.
 
Och senare på lördagen kom ju främsta anledningen till att vi ens var där, The Libertines spelade i Hyde Park!!
 
Det var ganska så kaosartat tidvis.
 
Men gött!
 
På söndagen tog vi svängen förbi Hackney City Farm och diverse djur.
 
Alla gillar getter. 
 
Daniel bondar med ett får. 
 
Sen kom vi till Columbia Flower Market där jag kändisspottade Johnny Flynn och sen tog vi oss ner till Brick Lane (alltså Linn lever ju drömmen när hon bor på gångavstånd dit) men lagom tills dess hade kamerabatteriet förstås tagit slut. GOTT ändå! 

RSS 2.0