break me on the thirty-seventh hour

Hade glömt att jag tog lite bilder under min första dag som hemflyttad för alldeles exakt två månader sen idag. Det var en solig dag som spenderades med en bror och lite glass, Slottsskogen, Lindholmshäng, pizza på piren och sånt där trivsamt.

what did you expect?

 
Ibland glömmer jag hur sjukt-himla-grymt det är att gå på en riktigt bra/liten/intim spelning. Igår spelade The Vaccines på Pustervik, kan inte sluta tänka på det nu även om det egentligen är läge för intensivt plugg inför tenta nummer två. 

Ska vi ha det så här?

Svar: nej så här ska vi inte ha det. Nu får det bli lite ordning. Jag ska köpa biljetter till min kamera höll jag på att skriva och med biljetter menar jag givetvis batterier. Så kan jag visa lite Göteborgsvyer kanske. 
 
Annars är allt i god ruljans här. Varvar föreläsningar med bibliotekstid och tretimmars-jobbpass på ett litet minilunchställe. Har börjat springa lite och var på gymmet för första gången på två år i förrgår som verkade helt bra faktiskt. Hänger med mina korridorare en del, som är av blandad härkomst, massa som går på Chalmers och gör sin master-utbildning här vilket jag tycker är jättekul! Så det finns Frankrike, Grekland, Italien, Indien, Iran, Ukraina, Kina och Sverige i korridoren. Asbra. Vissa söndagar åker jag hem och hämtar lite mat från de stödjande föräldrarna som gillar att ge föda till sina barn. Känns också bra. 
 
Det här med att uppleva en svensk vinter för första gången på länge känns mindre bra. Det ser jag absolut definitivt verkligen nej-inte-alls framemot.  
 
Avslutar med ett litet mästerverk som lätt är min bästa låt just nu - länk! Klart slut.

RSS 2.0