through mind and back - - -

I tisdags spelade Youth Lagoon på Pustervik, var alldeles strålande och hade dessutom en mycket fin skjorta.
 
Och i lördags fann jag mig plötsligt i Köpenhamn. 
 
Med helgens vapendragare Sophia som egentligen hälsar på mig i Göteborg från London under veckan. I spontanitetens tecken bokade vi en resa till Danmark på fredagen och fann oss där på lördagen och bestämde oss för att couchsurfa. Mycket spännande. 
 
Fin stad! Har inte upptäckt så mycket av den innan, har mest varit där som hastigast i förbifarten
 
På lördagen hängde vi även med annat couchsurfing-folk - några belgare, en dansk, en grönländare och en venezuelian. Och vi, en tysk och en svensk. Mycket internationellt och trevligt. Tog några öl här och var och blev bjudna på spännande hemlagad grönländsk mat. Nostalgitripp på slutet också med 90-talshits, det slår ju aldrig fel. Här har vi mig, Gus och Sophia på söndagen. 
 
Gus och Sophia. 
 
Orkade bara kolla på Ströget utifrån, inte själva spatsera...
 
På söndagen upptäckte vi den högst spännande stadsdelen Christiania. Förstår inte riktigt hur den kan fungera egentligen. 
 
Solnedgång sisådär rekordtidigt. 
 
Mysigt beboende.
 
Allra sist på söndagkväll innan bussen skulle ta oss hem igen hängde vi på en jazzbar i Christiania. Kunde verkligen suttit där hur länge som helst, typ världens chilligaste niceigaste place med oerhört inspirerande duktiga musiker! Sjukt spejsat place också, billigt te och comfy fåtöljer = nöjd Linnea.
 
Mycket spännande spontantripp må jag säga! Gillar att man kan ha små vardagsäventyr som inte helt ruinerar en också.
Nu: en veckas råplugg inför tenta i politisk teori :)))

födelsedagsskoj

Förra helgen åkte jag och min bror till Oslo då vi köpt biljetter dit för att se Vampire Weekend. De hade dock ställt in tidigare veckan "due to unforeseen circumstances". Då vi inte köpt ombokningsbara biljetter tänkte vi att vi lika gärna kan dra dit i brist på annat att göra. Vi sörjde med laxpizza och öl. 
 
Hängde på ett hak med flaskbeprytt tak. 
 
Denna helgen stannade jag i Göteborg och den har varit mycket frän! I fredags kom Snara, Terror och Snibben för att fira min födelsedag som nyligen tog plats. Vi satte oss på Foxes, åt mer pizza och tittade på matchen från barbordet. 
 
Och i lördags hade jag styrt upp en liten fest i min korridor dit det kom folk jag kände och som jag inte kände. Mycket beerpong och dans för kung och fosterland. En liten mysig blanding av GU-are, Chalmerister och andra universitetsfolk/lösdrivare från alla världens hörn.
 
 
Kul kväll. Och min födelsedagsförbannelse slog inte in, hurra! 
 
Vi funderade lite på att dra till Jazzhuset men bestämde att det var lite för kul i köket. Så att dan efter få höra att Håkan gjort ett hemligt gästframträdande där känns väl kanske inte jättebra. Fy. Men fint firande ändå. 

RSS 2.0