du gör sånt jag slutade med för länge sen - -

Nu nu nu, nu kommer de SISTA Sydney-bilderna. Jag reser nämligen här ifrån i övermorgon och kommer troligtvis ej hinna göra så jättemycket fotovänligt. Fast får se iofs. Här är iaf kort från The Ivy, nån slags känd/ökänd klubb/bar/restaurang/typiskt hängställe. 
 
Fanns poolbar och det känns ju som ett bra koncept, men annars var det lite väl mycket backslick och klackskor för min smak kanske. 
 
Efter Melbourne har jag annars mest levt nåt slags semesterliv. Sydney bjöd på drömväder med 35+ och sol flera dagar i rad och passade på att gå till Coogee Beach ca varje dag. Blivit besatt av acai smoothies.
 
Jag och min utbytesfavvis Yian har även ägnat oss åt drömpizzor och dagsöl. Också typisk semesterkänsla när det känns helt okej att lägga massa pengar på dyr pizza och dricka sin första öl vid lunchtid. 
 
Har gått och shoppat lite i Queen Victoria Building. Köpte dock bara litet läppstift. 
 
Det där med en massa juldekorationer samtidigt som folket går runt barbent. Det känns lite märkligt. 
 
I lördags var det sista festen i huset. Så här såg det ut några timmar senare vid 04-snåret. Soffor på varann, flaskor och skräp överallt och de sista få, alltför klassiskt. 
 
Jag och Yian tog en liten campustour i söndags för att föreviga lite av stället vi hängt dessa fyra månader. 
 
Soptunnorna är gulliga och ser ut som små hus. 
 
Fina små kärleksförklaringar på träd.
 
Stor, märklig boll.
 
Solnedgång vid Coogee Beach. 
 
Sen satte vi oss på lite fejkgräs på Coogee Bay Hotel med liten öl.
 
Fick sällskap av Jacob och Ratna. 
 
Och så kom Portugal. The Man och spelade för oss!!! Har alltid haft nån liten dröm om att se en ljummen kvällsspelning på ett ställe där det finns lyktor och palmer och, se, plötsligt händer det! De var dessutom strålande, så det var mycket fett. 
 
OCH såg största spindeln jag sett i Australien på vägen hem!!!!! Annars är det numera kackerlackor ÖVERALLT sen det blev varmt, inklusive i korridoren utanför mitt rum :'''(
 
Och nu snart snart snart ska jag alltså sätta mig på nio timmars plan till Bangkok, sen vidare en dag senare till Ho Chi Minh City och där möta upp Snara som kommer direkt från Perth! Tre veckor ska vi spendera på resande fot från Vietnam till Thailand via Kambodja. Det ska bli ett göttigt äventyr och en optimal avslutning på denna termin. Men ser mycket fram emot att komma hem också, det ska bli såhimlafint att träffa allt ljuvligt folk hemma. 
 
Nu känns det mest bara surrealistiskt att jag ska åka så himla snart och ej vet om jag någonsin kommer tillbaka osvosv. Har även sagt farväl till ca hälften av de jag vill säga personligt hejdå till och det är också såpass knäppt när de varit de människor en sett dagligen i fyra och en halv månad och nu vet jag ej ens om jag kommer träffa dem igen evahhhh. BLÄ för att säga hejdå till folk hela tiden, SÄMST är det. 

can't see further than my own nose at this moment

Under Melbourne-turen åkte vi på liten dagstripp till Great Ocean Road på sydkusten. 
 
En tydligen känd fyr på vägen, Cape Otway Lighthouse. 
 
KOALOR! Fortsatt exotiskt. 
 
Loch Ard Gorge. 
 
Kändast på Great Ocean Road är dessa stenformationer, Twelve Apostles! 
 
Det var cirka hur blåsigt som helst. 
 
Fett med fint iaf, drömmigt landskap alltså. 

MELBS

Åkte till Melbourne i fem dagar!!!!!! Verkar dock främst tagit fram kameran när jag sett charmiga hus och hippsunkiga väggar, beklagar detta. 
 
Alltså Meatball and Wine Bar i Fitzroy, drömställe. Åt cirka godaste maten + vinet någonsin. 
 
Vi kikade runt i hipstriga kvarter i öst (öst är ofta hippt i städer). 
 
Massa drömmiga tygpåsar.
 
Park och Shrine of Remembrance. 
 
Gillar att blunda på kort. 
 
Australienriktad krigspropaganda.
 
Sprang på Chinatown.
 
Hej hej /turist.  
 
Halvklart.
 
Carlton Gardens. 
 
Sprang även Color Run! D va ql. Dock lite småpanik på halvsektiga "BE HAPPY"-mentaliteten. Tog inga kort pga tog ej med kamera pga vill ej förstöra kamera pga färg. Så. 
 
IAF, allmän review av Melbourne: visste redan innan att jag skulle gilla Melbourne mycket mer än Sydney och det stämde, så himla mycket. Skön atmosfär, massa hippa barer, gött folk. Så alltså, ännu mer lite synd att jag inte kom in på Melbourne-universitet som jag sökte i första hand och kunde spendera fyra och en halv månad i denna drömmiga stad istället för Sydney som inte känts så klockren för mig, men jajajajjajajaja. Fint att få besöka lite om inte annat. 

där och då

Här kommer ett randominlägg. Var ju Halloween här för ej så länge sen. Ena kvällen spenderades delvis på stökig hemmafest med beerpong.
 
Var iklädd matrosmundering, vill ha på mig det ca varje dag helst.
 
Andra dagen var vi på nån bar i King's Cross. En vinnande look hos Saeed.
 
Mario och Luigi spelade för oss.
 
En annan dag gick vi till favvismarknaden, Glebe Market. Fyndade megabra saker för liten peng.
 
Gick vägen om rivaluniversitetet University of Sydney.
 
Sen, förra onsdagen, lämnade jag in min sista uppsats för terminen som rörde USA och dess godtyckliga inställning till internationell lagstadgning. Lättnaden var helt makalös. Alla andra har dock exams att råplugga till och det faktum att min institution ej har det gör mig lycklig. Eftersom alla således var upptagna med sitt tog jag mig en trivsam ensampromenad mellan Coogee och Bondi beach igen.
 
Bondi Beach.
 
Sen la jag mig och gottade mig i solen.
 
På kvällen tog jag och några kåmpizar och drack liten onsdagsöl och mojitos, pga min födelsedag som skulle infalla några timmar senare. Fick ej bild på alla men här är ca halva gänget. 
 
De var så snela och hade fixat tårta med ljus och grejer, gosigt. 
 
Mia kom sen direkt från Nya Zeeland. 
 
Jag, Mia, Yian och Austin stannade sist och spelade en intensiv match dubbelpingis.
 
Tills vi fann en sektion med frisörsalong? Tyckte vi förstås var megakul (Mvh, 11 år).

we are the wild, we are the reckless youth

I söndags åkte jag iväg på nytt litet spontant äventyr! Jag och min amerikanska vän Kirsten bestämde oss för att dra till outbacken någon vecka innan avfärdet, ett oerhört vältaget beslut. Såhär fint såg Sydney ut från planet. 
 
Efter att ha flygit 2-3 h in i det stora landet såg det mer ut såhär. 
 
Så kom vi till Uluru/Ayer's Rock först ja! Vi var en grupp på tretton pers som hade en guide som hette Jarryd, hej hej. 
 
Ja hej ja. Mycket varmt var det, 38 grader som mest. 
 
Vildhundar. 
 
Öluru. 
 
Efter att ha sovit en natt under stjärnorna tog vi oss upp orimligt tidigt, a.k.a. 04.30 för att komma i tid till soluppgången över den stora stenen. 
 
Sen åkte vi till nästa stopp, Kata Tjuta. (Typisk situation där ett par solglasögon skulle behövas, heh)
 
Vandrade och vandrade.
 
Drömmig plats. 
 
Sen begav vi oss vidare. Det här ser inte så spännande ut tills en får reda på att allt det här vita är SALT! Guiden visste inte ens hur det kom sig dock. 
 
Syns inte så bra här, men det är en larv här som tyska Josh här är i färd att, ja, äta. Vi fick möjligheten att göra detta då aboriginerna i området tydligen har dessa bushtuckers som nån slags basföda. Han beskrev sedan smaken som ett rått ägg, med en "crunch" (vilket var huvudet, informerade Jarryd). Låter ju strålande. 
 
Camp nummer två. 
 
På kvällen blev det några timmar efter denna bild storm, jättemycket storm faktiskt, och eftersom vi även denna natt skulle sova under stjärnorna var det kanske inte någon höjdare. Det blåste glöd och regn på oss, sand i ögonen/munnen, det blixtrade och hade sig. Hade även tidigare under kvällen sett x antal stora kackerlackor springa runt och det gjorde en kanske inte gladare. Men vi överlevde även det. 
 
Dan därpå gick vi igen upp rysligt tidigt, för en tretimmars-walk i King's Canyon som helst skulle utföras innan det var tokvarmt senare på dagen. 
 
Hej andra sidan. En tjej som hade åkt med samma guidade tur som oss hade fallit samt dött här i juni, var således livrädd för att ens kika ner. 
 
Hej liten ödla. 
 
Jarryd visar ett spökträd som lyser i mörkret. 
 
Sen begav vi oss neråt mot säkerhet igen. 
 
Lunchpaus. 
 
Spenderade mycket tid i denna lilla pärla till buss, retrofin. Det var helt sjuka avstånd som avklarades annars med mest buskar, buskar och buskar. 
 
Kom till nån slags farm där en fick rida kamel för några dollar om en ville, men de såg så himla ledsna ut så ingen ville riktigt. Åt en glass istället. 
 
Alltså sorgen i dess ögon?!?! </3
 
Sen på kvällen kom vi till slutdestination Alice Springs, storstan i outbacken, som verkligen också är en håla ändå. Firade avklarad tredagarstur med gruppen med massa billiga kannor med öl och hamburgare och sånt. GOTT! 
 
Nu är det sådär orimligt kort tid kvar igen. Ska skriva sista sista uppsatsen nu (hade gärna varit klar igår), men peppar mest Melbourne på torsdag. När jag kommer hem från det är det EN ynka vecka tills jag åker till Asien. SJUKT. Pepp ändå! 

RSS 2.0