the city breathing, the people churning, they're conversating, the price is...what?

Okej. Nu börjar de här frågeställningarna med vad-ska-man-göra-till-hösten och allt sånt komma tillbaka. Hur många år kommer detta infalla egentligen? Fast jag kommer ju säkert sakna det senare när man är fast i något och bara jobbar ihjäl sig. Jag har tänkt och tänkt och insett att det nog är dags för Australien nu ändå.  Eftersom jag ändå inte vet säkert vad jag vill plugga till gör ett år hit eller dit nog ingen skillnad. Och när jag kommer titta tillbaks på den här tiden om 20 år skulle jag med största sannolikhet snarare ångra om jag inte gjorde det än om jag gör det. Det är nog en av mina största rädslor för övrigt. Att ångra saker jag inte gjorde. Så nu ska jag spara massvis. Jag har ett halvår på mig, och jag tror nog det ska gå trots låga lönen och höga hyran.

Inser dock även att jag trivs väldigt bra här i London med. Kommer sakna att bo här med mina kompisar, att bo i en såpass stor stad och kanske mitt jobb lite. Måste dock säga att jag börjat tröttna ganska rejält på kundservice som är mycket viktigare på mitt nuvarande jobb än mitt förra där det räckte att jag var normalt trevlig och där vi aldrig behövde slita lika mycket som man måste på mitt nuvarande. Så det är inget jag ska satsa på som framtidsyrke. Bra att man kommer fram till nånting i alla fall.

man måste dö några gånger innan man kan leva

Lördag 06.44. Ens första lediga dag den här veckan. Tanken är nog absolut inte att man ska vara vaken i det scenariot, om man inte t.ex. äter Subway eller liknande efter en lång utekväll förstås. Så är tyvärr inte fallet och på grund av min elakartade förkylning är jag nu uppstigen redan innan de fyra av mina flatmates som ska jobba. Sorgligt. Hatar täthet, slem och äckel. Dagens plan: Ta mig till Sainsbury's. Köpa goda sjuksaker. Ta mig hem. Förtära/kolla på The Inbetweeners. Sova. Inte hur jag helst spenderat en ledig lördag men vad gör man. Buu. (Ja, lite skillnad från förra lördagen)

Kanske lite Misfits idag också. Kan inte motstås.

hurr-a

Fantastiska lördagen inleds med en sovmorgon till 13.30, följs av installerande av bredband efter 82 dagar i huset. Snart tar vi lilla tåget till Victoria, hittar ett Wetherspoon's för beer & burger och inatt väntar Misfits-maraton mellan 19 och 05 med lite quiz och cast appearance och så.

Ja, idag är en bra dag.

söndagsutflykt till windsor


första timmarna på tjugohundratolv:

och fett lol på killen på första bilden som ville crasha vårt gang.

RSS 2.0