on the other side

enkel flygbiljett från landvetter till heathrow köpt. vandrarhem i två veckor bokat så vi har nånstans att bo medan vi letar jobb och lägenhet. nittonde september åker vi helt enkelt. framtiden är nästan här. nervöst men underbart!

way out west tjugohundratio:

så. nu har jag varit på en sjukt fin festival igen.

sammanfattningsvis! bäst: beach house var helt magiskt, håkan hellström var såklart oklanderligt som vanligt och laura marling i annedalskyrkan var mycket stämningsfyllt. och the drums var ganska glädjefyllt trots en viss brist på leende mungipor från deras sida.

här är en massa bilder.



vi såg en massa skojiga på festivalområdet också. på fredagen såg vi en i the national, en i miike snow, jónsi från sigur rós och en i håkans band. på lördagen såg jag en massa bloggare. elin kling, sandra "niotillfem" beijer, signe/milk och andra lite mindre bloggare som jag tycker om. lite kul. tydligen var dock lite större kändisar, nämligen alexander skarsgård & kate bosworth, i beach house-publiken men dem såg jag dock inte, hehe.

är väldigt glad att jag bestämde mig för att gå i alla fall, underbara way out west säger jag bara.

take off your sunglasses

igår gick vi och såg på josé gonzález och timo räisänen på göteborgs kulturkalas! gratis konserter i kvällssol är inte att leka med. min käre bror och hans kompis ackompanjerade mig och det var gött. lite kaffe/te före och en öl på nån pub med prat om musik var trevligt däremellan, att vi tre hade väldigt lik musiksmak var också ovanligt men sköj!



i alla fall. imorgon så är det teddybears-dags. totalröj kommer det bli. nästan ett år sen jag såg dem senast, som sista akt på way out west 2009. och på fredag/lördag blir det årets upplaga av festivalen! har bestämt mig för att gå med kajsa och det kommer bli bra. har dock inte köpt biljett än då jag fortfarande hoppas hitta något biljettkap på blocket istället för det hutlösa ordinariepriset. får se hur det går med det.

everyone was wearing fingerless gloves...

way out west eller inte way out west. det är frågan. spara välbehövliga pengar till London eller avsluta min sverigetid (för den här gången) med att gå på en ultramysig festival i bästa staden. suck. bara en liten vecka kvar så man får änna bestämma sig snart.

från förra veckans lisebergsbesök kommer här i alla fall en fin film om man får säga det själv!


a boombox is not a toy,



ibland börjar man väl undra.

RSS 2.0