a mind can blow those clouds away,

Häromdagen skulle det varit min favoritpersons sjuttionde födelsedag! 
 
Påminner mig osökt om svunna tider för två år sedan då jag jobbade i en liten Beatles-affär och vi firade hans födelsedag med att enbart spela George-dvds hela dagen.
 
Hehehe, töntbild.

and even though i can't be sure, memory tells me that these times are worth working for

rockfoto.nu
 
Som vanligt var nånting på vift och i det här fallet mitt minneskort så jag kunde INTE ta några tuffa bilder på det strålande bandet som spelade för mig och min bror och 748 andra på Pustervik en kväll i förra veckan. Men då slipper man vara fastklistrad vid den åtminstone. Lyckades plocka med mig en spellista också, hurra! Lägger till den i samlingen av konsertfynd med Hives-plektrum och Teddybears-trumpinne. Local natives ++++

i'm sticking with you, cause i'm made out of glue.

En gång i tiden när det var varmt i London i somras virrade jag och Joakim bort oss in i en krimskramsig/liten/lustig/fantastisk/undangömd butik med fräsiga japanska fotoautomater där man kunde skapa sina flamsiga bilder och dekorera med gulliga djur, skräckfilmer, andra filmer, fotbollsspelare, kändisar, hjärtan, blommor, bubblor och stjärnor stjärnor stjärnor!

apocalypse dreams

En peppig liten fotopromenad med Elins spexigaste objektiv!!
 
Det tog flera dagar innan jag insåg att Jenny äter hår på den här bilden, allt i sin ordning!
 
 
Nu bor Elin definitivt i utlandet och jag kanske eventuellt möjligen dog hemtentedöden häromdagen. 

dagens längtan;

Båthäng, bruna ben och böljande blått. 
 
Annars ägnar jag mig mest dessa dagar åt Karl Marx, Adam Smith, Josef Stalin och diverse andra ideologiskt spännande grabbar. CIA:s hemliga krig. Sovjetunionens rise and fall. Måste säga att om jag vetat för ett par år att jag frivilligt skulle komma att läsa en fristående kurs där den främsta boken heter "The globalization of world politics" sen hade jag nog kanske inte trott på det. Men det är en hit faktiskt!

RSS 2.0