20/4/11 22:47

10 arbetsdagar kvar, inte mycket. Dumt att min boss just nu börjat ge mig roligare arbetsuppgifter och London känns bättre och jag kommer sakna jobbet och mina arbetskompisar och allt det där. Jaaaja.

Saknar fortfarande min kamera. Men här är några från min pappas kamera från när de var här på besök!
Me and me mama.

Greenwich var en väldigt fin del av London. Och ja, nu har jag stått med ena benet på västra halvklotet och andra på östra (coolt).
 
Söt ekorre posade fint.

11/4/2011 21:27 sleep deprivation

Dumt. Klubb på torsdag, fredag och lördag och jag jobbade på lördag och söndag i vanlig ordning. Dumt men roligt. Försöker komma ikapp med sömn och sånt.Jag har i alla fall bara en dag till kvar att jobba innan lediga dagar men då kommer mina föräldrar så det är kanske inte vila som gäller. Men det löser sig! Ska sova efter det här lilla inlägget. Världens värsta sak ungefär hände dock i lördags. Jag tappade bort min kamera! Jag har verkligen ingen aning om hur det gick till riktigt. Jag får nog köpa en ny ganska snabbt dock för jag måste måste måste ta bilder på typ allt. Surt.

Här är några bilder från veckan som jag i alla fall hann lägga in på datorn innan kameran försvann.

Även om jag inte brukade äta några större mängder lösgodis när jag bodde i Sverige är det så galet precious när man får det här i London. Joakims besök hade med sig massvis. Awesome.

Johanna, Joakim, Kajsa.

Glad. (Kajsas bild)
 
Koko är en cool klubb (vet dock inte vad the guy in the background gör)

Nu är jag lite bitter inte bara för att kameran är borta utan även eftersom vi tog såna sjuka och galna och roliga bilder i lördags som för alltid är borta! ACK.

6/4/2011 22:43

Idag är jag aningen bitter! Det har nämligen varit alldeles strålande väder här i London, 21 grader och sol. Joakim, den ledige tokfransen är helt seriöst röd som en kräfta efter en dag i Hyde Park. Jag var ju dock ledig igår när vädret var desto sämre. Suck. Ser dock fram emot fredag massvis, då är jag ledig igen och väderprognosen säger 20 grader och sol då också. Hurra! 


Idag var i alla fall en trevlig liten dag på sätt och vis. Lite instängd på jobbet men efteråt åkte jag och mina arbetskompisar från rockaffären till Camden, åt prisnedsatt mat och gick på en utställning om Bob Marley på ett konstgalleri som heter Proud. Det var öppningskvällen med invites only (fick gå tack vare jobbet) och fotografen som tagit alla bilder på honom var där. Gratis öl och cider var trevligt och att umgås med jobbkompisarna på ett mer avslappnat icke-jobb-relaterat sätt. Insåg hur mycket jag kommer sakna min favorit Frances dock som bara har fyra arbetsdagar kvar och jag kommer nog bara jobba med henne två av dem. Sen byter hon till ett bättre jobb. Jag ska kanske inte klaga så mycket dock för jag kommer bara vara kvar ca 5 veckor till. Det kommer bli lite jobbigt att säga farväl till alla men jag har redan fått en invite av Frances om jag vill komma och bo hos henne ett tag i Sydney i framtiden! Det måste jag absolut ta del av!


5/4/2011 21:44

Idag var min första lediga dag för veckan. Jag och Joakim åkte till Tate Modern och kollade på modern konst. Vi gjorde vårt bästa för att analysera konstverk och vi var ganska grymma kan jag meddela!


Sen åkte vi raskt till Camden och åt thaimat. Det är verkligen himmelriket för 4 pund. Authentic Thai heter ståndet som har godast mat. Mmmmm. Kommer sakna. Jag köpte tre posters till min framtida lägenhet (gäller att vara förutseende), en med Revolver-omslaget, ett collage av ovanliga Beatles-bilder och en världskarta!

Efter Camden åkte jag hem en snabb sväng innan jag åkte ner och mötte upp Maja. Vi gick till Carnaby Street och njöt av Ben's Cookies. De är helt gudomliga. Varsin jordgubbsmilkshake till det och lite affärstittande senare så är jag hemma igen och vill inte jobba imorgon, nej, nej, nej.

4/4/11 23:19

Okej härmed ska jag komma igång med den här bloggen på riktigt igen!

Så. Jag tror det behövs lite bilder! Så här är några utvalda Londonbilder.

Hyde Park en varm ledig fredag med Walker's chips och Coca Cola, lite smått underbart och så.

En dag åkte jag och Joakim till IKEA. Vi åt massa billig svensk mat. Två korvar med bröd var, varsin mjukglass, mazarin, kanelbulle och chokladmousse. Och oändligt mycket läsk (gratis refill). Sen köpte vi med oss chips, choklad och chokladbollar hem. Hälsan är på topp.

Den här bilden gör mig glad. En av alla bra nätter på dansgolven.

Under sju-och-en-halv månader här har man hunnit bli något utav en expert på att locka till sig ekorrar. Bra skill.

Nu ska jag sova och vara glad över imorgon för då är jag ledig, hurra hurra hurra!

RSS 2.0