studentvecka:

aningen bakis och skakis men iväg igen

a young summer's youth



en dag som denna kan man sitta i en blå stol på balkongen i sin nya fina blommiga kjol och njuta av solen samtidigt som de stela benen får välförtjänt vila. man kan också växla detta med att ligga i en soffa och titta på en massa criminal minds. ja det här var min söndag. väldigt oproduktivt kanske, men så välbehövligt.

nu längtar jag efter:
grillkvällar, peace & love, bruna ben, göteborg, båtturer, havet, shorts, student, smögen, lysekil, sandaler, saltvattenshår, värme, sovmorgnar, glass

all your dreams collide,

sååååå göteborgsvarvet gick inget vidare precis. men jag kom ju i mål! och har sprungit tre gånger fast jag inte ens är tjugo än. så ganska duktig ändå alltså, om man nu får säga det själv.

det värsta var nog att det var sjukt tungt och när man verkligen kämpande pallrar sig fram i den stekande hettan som rådde igår, satt en massa folk längs banan med kalla öl, solglasögon och bara glassade. inte okej. vi var femtio åtta tusen anmälda så man kunde ju tro att vi var i majoritet som var på banan, men nej, tydligen var det tvåhundra tusen som såg på. jeeeez.


vackert.

smaken av grönt ljus i munnen

taggar inför göteborgsvarvet imorgon då. målsättning: snabbare än förra året. hoppas hoppas hoppas.

för övrigt: tretton dagar kvar till studenten. ingenting.

tygskorsfredag på ett nedtrampat konsertgolv;


can't sleep cause my bed's on fire

oj oj oj,
johnossi är ju lätt ett av sveriges bästa liveband, så är det bara. kom just hem från konserten och de var verkligen helt sanslöst bra. roscoe, worried ground och sickness var bäst. jag och bror har nu pakt att aldrig få missa dem när de spelar i göteborg. helt okej,


länk till video jag filmade: klick

så:
wtai 14 juni 08
brew house 1 nov 08
p&l 25 juni 09
brew house 14 maj 10

och nu peppar jag som bara den till p&l då jag får se dem igen! även om festivalspelning inte riktigt går upp mot egen konsert med dessa gossar,

where do we go when we go from here?

stor lycka = min gode broder daniel har skaffat biljetter till johnossi på brew house imorgon!!! blocket räddade oss. förra gången de spelade på brew house var de helt sjukt underbart bra, och det blir nog minst lika bra imorgon. synd bara att alla nya lyssnare köper upp alla biljetter så snabbt. men men. nu har vi de åtråvärda biljetterna, mumsss


the stars shined and the shadows moved,

vet icke vad det är för fel på mig, men jag verkar aldrig ta kort längre!!! ej okej. igår var det i alla fall skojig maskerad till en början och jag och jenny var lite hybrid av förrymda fångar/björnbusar. kul. och sen sprang vi runt en kort sväng och fick komplimanger på det mindre utklädda sohoclub i uddevalla. fast det var vissa som inte visste vilka björnligan var? känns ju som ett måste. ruligt i alla fall. och dagen efter en lång utsömn hos jenny bjöds det på våfflor med sylt, pepsi och aladdinhjärtan. kunde definitivt inte kunnat bli bätttttre det

maj god...


españa

imorgon är det en månad kvar tills studenten men innan dess är det en hel del skolbajs som ska hinnas med, varav många saker är helt betygsavgörande vilket känns mycket jobbigt.

6/5 prov i internationell ekonomi om valutor.
10/5 lämna in rapport på engelska "work experience in london".
10/5 ska ha läst ut "krigets sorger" av bao ninh, gruppdiskussion om fasornas sekel.
12/5 inlämning av religionsarbete - dödsstraff/dödshjälp enligt de olika religionerna.
12/5 engelskatal om valfritt ämne (vet inte vad!!!).
19/5 marknadsföringsprov om marknadsföring utomlands.
19/5 redovisning av religionsarbetet.
19/5 redovisning av naturkunskapsarbete i form av en film om greenwash.
25/5 kursprov - hela matte c-kursen.
27/5 svenskaredovisning fasornas sekel.
+ måla och skissa en massa vajert till bilden.

dessutom ska det till en massa festligheter i kombination med sista uppladdningen inför göteborgsvarvet. kollision.

saker jag måste spendera pengar på:

-ny kamera som är icke ömtålig, icke otymplig och icke lika värdefull som min fars systemkamera. och som är min.
-klänning till det obligatoriska dagen-efter-studenten-firandet på smögen.
-studentskor.
-mat & dryck på smögen.
-maskeradkläder.
-tågbiljett till borlänge.
-lisebergsbesök. okej det här är ju väldigt valfritt men det känns ändå som ett måste!

har iallafall hunnit köpa studentklänning och p&l-biljett som tur är, men ja, utgifterna eskalerar!

RSS 2.0