längtan bor i mina steg;

Vilken strålande liten dag jag just haft! Den spenderades med två favoriter och kameran gick varm i solnedgången vid Lilla Bommen. 
 
Vår rekvisita för dagen var en gul/kul blomma och en liten liten fågel.
 
Och äntligen var Snibben tillbaks efter sydamerikanska äventyr, vilken himla tur för oss! 
 
That moment när Snibben knäcker sin blomma. 
 
Kranar och spexigheter.
 
Hej skratt!
 
Nästan för fint alltså.
 
Sen när våra nästippar hunnit bli lagom röda och fingrarna tappat känseln av kylan så värmde vi oss med lite te och kaffe på språkcaféet. Därefter åkte vi hem till mig och lagade tacos! Hurra för det, vilken kanonmat alltså. Fint fint fint fint fint fint. 

don't let it bring you down, it's only castles burning. find someone who's turning, and you will come around.

Blablablabla. Blä för januari, opeppig månad. Jobbar på ett jobb som känns extremt oinspirerande (lite sugen på att spontan-säga upp mig) och strax börjar nya kursen och så ska jag läsa upp lite betyg för min allra senaste plan - att börja läsa till arkitekt. Plan #236 i ordningen. Men den här planen känns bättre än tidigare planer faktiskt! Det eller psykolog lutar det åt. Och antingen till hösten eller nästa. Har länge ägnat mig åt att skjuta upp studerandet till "nästa höst". Ganska så rolig sysselsättning. 
 
För att illustrera detta inlägget har vi här en kaffedrickande, filosoferande, strålande, ringbärandes, beskådandes Jenny, tack för din medverkan! 
 
Över och ut, tack för idag. 

the end has no end;

Så var då ett nytt år här, 2013 låter hemskt mycket som att det skulle vara i framtiden annars kan jag känna. Tycker det låter mer rimligt att det skulle vara kanske 2009 eller så. Jag åkte i vilket fall norrut och firade med en brakmiddag, skumpa och kärlek!
 
Sista uppiffningen.
 
Olle stod för en utsökt förrätt! Lite finare saker än den studentmaten man kommit att vänja sig vid...
 
Sara blev lite BD-ig för en stund.
 
Linn och Olle!
 
Olle och Emelie!
 
Sista halvtimmen förra året tittade vi på våra favorityoutubeklipp, kändes givet.
 
Sen slog klockan midnatt och bubbel, fyrverkier och pussar stod istället på agendan.
 
Peppad Olle och fyrverkerifixigt.
 

Frida!
 
Tomteblosspexande.
 
Snarion!
 
Fett mys!
 
Nyårsdagen tillbringade vi sedan tillsammans i soffan ätandes pizza och tittandes på en enormt kass film. Hade hoppats att den skulle vara så dålig att man kunde skratta åt den, men den var mest bara dålig. Trist. Hann dock även titta på ett program om valar, sånt är ju däremot alltid kul. 
 
Några sorgsamma farväl och en tågresa senare var jag hemma i ett snöfritt landskap igen och hittade ett till litet Håkan-citat som jag inte sett innan.
Fint Göteborg. 

RSS 2.0