running down to the riptide : .

Förra veckan = fett händelserik? I tisdags blev mitt jobb rånat och jag var den enda som var därinne då. Ruskigt och surrealistiskt på samma gång. I onsdags hade vi fet redovisning av en valanalys jag och min grupp gjort av Storbritannien. I torsdags var det arbetsmarknadsdag där jag var på föreläsning om situationen i Ukraina och fick godis av Janne Josefsson. På kvällen satt jag i studiopubliken för Debatt och lyssnade på Jimmie Åkessons försök att försvara sig mot lögnanklagelser och en hetsig debatt om sexköp. Under helgen åkte jag och Jenny till Skåne, Joakim och Köpenhamn vilket syns bättre i inlägget under.
 
Och årets bästa besked kom i fredags - jag får göra utbytestermin på University of New South Wales i Sydney i höst!!! 
 
Hej framtida skola: 
 
Jaså, några generella bilder på min framtida stad också? Okej då:
Kunde inte fatta det först men det sjunker sakta in nu några dagar senare och jag smäller av lite varje gång jag tänker på det. Längtar så till att bo i storstad igen! Och värme! Så. Fett. Har drömt om att åka till Australien i massa år och bara sådär är det nu bara drygt fyra månader tills jag åker. Alltså.

söderöver:

Jag och Jenny hälsade på Joakim i Lund i helgen! Startade med sedvanligt brak i och med ljuvliga tacos på golvet.
 
Slog till på stort med favvisölen på flaska!
 
Och mumsigt rödvin förstås.
 
Här försöker Jenny göra nåt sminkaktigt på Joakim vilket inte går så särskilt bra. Jag uppvisar än en gång min förkärlek att photobomba någon framför en spegel (se Londoninlägget nedan...)
 
Om nom nom. Sen åkte vi till Malmö och Möllevångstorget och ölade lite!
 
Dagen därpå gick vi till centralstationen.
 
"Kommer tåget snart ellä?"
"Ehehehe jaaa snäbb"
 
Trötthet pga gårkvällen.
 
Sen fann vi oss i Köpenhamn!
 
Och tog oss varsin obligatorisk röd pölse. De bringade glädje.
 
Högst oklart men ändå uppenbart spexigt. 
 
Kameran användes i allra högsta grad när vi kom till fina Nyhavn.
 
Sen satte vi oss och fikade lite. Hade letat efter Danish pastries/wienerbröd men det gick inte alls bra och det blev lite för kallt för att leta vidare så det blev vanlig fika. 
 
Ganska så skrattigt som vanligt. 
 
Sen letade vi oss fram till det första hänget för kvällen. Mother hette det och var en italiensk restaurang. Här hade vi än så länge fått in några drinkar som ser megagoda ut men som inte alls var det! 
 
Men ack, pizzan kompenserade mycket väl för drickan. 
 
Sen gick vi till ett annat häng som hette Karriere, och även Jolenes Bar. Alla dessa ställen låg runt ett place som hette Flaesketorvet, och det var ett område som tidigare varit slakthus om jag förstått det rätt.
 
Därför såg väggarna ut såhär och när man gick in fick man gå igenom typ såna här plastdraperier fast mer icke-genomskinliga à la slakthus, kändes lite smått skräckfilmsaktigt. Men det var fett niceiga ställen, mycket hippt. 
 
Sen efter några mojitos/öl...
 
Sen flörtade vi med en dansk bartender som var ganska knäpp, men som bjöd på shots iallafall. Tog sen efter en massa fuldans och nytänkande knäppa moves tåget hem till Lund och sov. Söndagen spenderades med kebabpizza och Vem vet mest-maraton = hurra. 
 
Finfinfinfiiiiin helg. 

RSS 2.0