vietnam // kambodja // thailand

Här kommer, en knapp månad efter hemkomst, en drös bilder från min och Snaras Sydostasienluff. Blev av förklarliga skäl fem miljarder bilder och utelämnar därför typ allt trots världens längsta (samt spretiga) inlägg. IALLAFALL: Vi började i Ho Chi Minh City. Det var FULLT av mopeder där och KAOTISKT. 
 
Gick på museum och förfärades över Agent Orange och Vietnamkrig.
 
Hittade brasse, singaporian och kanadensare att dricka lördagsöl på takterass med. 
 
Åkte på båttur på Mekongfloden. 
 
 
Och rostig cykeltur genom en liten vietnamesisk by nära den kambodjanska gränsen. 
 
Gosa med gosiga loppiga vovvar.
 
Sen tog vi oss in i Kambodja istället och började i huvudstaden Phnom Penh!
 
Museum/gammalt fängelse/tortyrkammare under Pol Pots regim. 
 
Killing Fields. 
 
Palats och sånt! Lite peppigare. 
 
Åkte sen till kusten och tog oss ett dopp i trettiogradigt vatten. TACK. 
 
Bodde i bungalow som var drömmig på dagen och stormig och läskig på natten. 
 
Gulli.
 
Åkte till ön Koh Rong utanför Kambodja. 
 
Fint och drömmigt på natten. 
 
Grannön Koh Rong Samloem var nog ännu bättre dock. 
 
Synd att klaga osv.
 
En Snara.
 
En ödla. 
 
Typiskt charmig person. Samt ++++ för konceptet att sitta på golvet. 
 
Gullevovve igen. 
 
Drömhav.
 
Åka båt längst fram!!! Ahhhhh.
 
Sen åkte vi till Kambodjas främsta turistplace - Angkor Wat. Tempel hit, tempel dit. 
 
DENNA APA!!! Direkt efter denna bild togs ställde sig den uppe och började lugnt traska mot mig. Jag dum i huvudet tänker att apor är SNÄLLA och tänker mer "ey gött, bättre foto-opportunity". MEN DEN HOPPAR UPP PÅ MIN VÄSKA OCH KLÄNGER SIG FAST DÄR I TYP TRETTIO FASANSFULLA SEKUNDER. Utvecklade under denna stund en apfobi, även om jag och Snaran mest inte kunde sluta skratta efteråt. LOL-APA. 
 
Här är apans gulliga bebis. Den var snelare. 
 
Obefogat lång palm. 
 
Åkte tuk-tuk mellan templen som aldrig tog slut. 
 
Men oj sen åkte vi till Thailand! Bangkok närmare bestämt. Här är vi vid kungligt palats tillsammans med OTALIGA mängder asiatiska turister. Det var så varmt så varmt så varmt
 
Klassiskt pet. 
 
Bäst var statyernas bekymrade uppsyner.
 
Var tvungen att täcka massa ben och armar och axlar och sånt FÖR NU ÄR DET JU ETT HELIGT PLACE BLA BLA. Fick använda mina klassiska Hej-jag-turistar-i-Asien-byxor iaf. Grattis till mig. 
 
Khao San Road.
 
Åkte på dagstripp norrut mot nationalparken Dhao Yai. Började dock på en lokal marknad. 
 
Snaran och jag tog oss en tur i en OXDRAGEN VAGN. 
 
Fick ha på oss kul hattar dessutom, och det är ju en av de bästa sakerna att ha. 
 
På vägen till nästa stopp fick vi dock plötsligt stanna till och backa minibussen i typ en halvtimme till följd av en VILD ELEFANT PÅ VÄGEN. Mäktigt ändå. 
 
Fick sen också rida på (tam) elefant. 
 
Och mata! Om nom. 
 
Kvälls-Singha och billig mat. Så kär i asiatisk billig mat. 
 
Och omg, vi var på världens bästa (och största) marknad. Chatuchak market. I just det stånd vi ser här hittade jag fyra blusar för 20 kr styck som samtliga är världens drömmigaste. Meanwhile äter Snara vitlöksbröd. GOTTI 
 
Spenderade de sista dagarna på Koh Samet några timmar från Bangkok.
 
Dagarnas utsikt mest såhär.
 
Och kvällarnas utsikt mest sånt här. 
 
Denna magra katt får avrunda. 
 
Så glad att jag fick resa runt på såpass spännande ställen och med så himla bra sällskap! Vill tillbaks till Asien supermycket, helst skulle jag vilja upptäcka Indien härnäst kanske. Men plånboken är extremt himla tom så får stanna i kalla Sveriget en stund istället. Fint avslut på äventyrs-2014 iaf. Tror dock 2015 ska komma att bli svinfint även utan lika mkt Sverigeflykt. Hej hej hej

RSS 2.0