7/5/2011 13:34 tre dagar in i arbetslösheten/ledigheten

Så har jag slutat jobba. Och jag kommer kanske sakna det lite. Och hela tiden återkommer tanken om att allt snart är över. Och jag vet inte om jag ska fortsätta äventyren efter någon månad eller två i Sverige eller göra det man borde--plugga. Fast vem säger att man borde.

Där jag spenderat fem dagar i veckan sen den elfte oktober:
London Beatles Store, placet med en freaky boss och närmare 250 olika t-shirts med bara Beatles/John Lennon-tryck. Andra spännande objekt: Beatles-pinball machine, Beatles-örngott, Beatles-pilkastningstavla, Beatles-snöglober, Beatles-strumpbyxor, Beatles-isbitsformar, ja det mesta finns.

Och ja, Beatles-jukeboxar. Som min chef planerat att någon vill köpa för £5000. Good luck. En av mina favoritbilder på en fet tavla ovanför.




På motsatta sidan av Baker Street ligger rockaffären It's Only Rock'n'Roll (med samma freaky boss men som lyckligtvis inte var där lika ofta) där jag jobbade heltid från en början men sen sakta och säkert jobbade allt mindre i till förmån för Beatles-affären.


Tack vare mitt jobb har jag fått fingra lite på autografer innan de blivit inramade. Som sådana nedkluddade av George Harrison, Paul McCartney, Eric Clapton, Queen, The Clash och den av Led Zeppelin här ovan. Då kände jag mig nöjd.

Just nu är det mer än okej att vara ledig men snart kommer nog längtan tillbaks till något att göra, mina fina arbetskamrater och den sköna musiken vi får lyssna på 8,5 h per dag! Det jag inte kommer sakna är förstås chefen, att ständigt jobba helger och att bara ha 20 minuters rast på hela dagen. Totalt värt ändå dock!

30/4/2011 23:12

Jag har haft ett par goa dagar. Efter att ha jobbat sex dagar i sträck mötte jag upp min bror och hans typ-flickvän och vi åt lasagne och drack öl på en bra och billig pub nära mitt jobb. I fredags åkte vi och kollade på the royal wedding i hyde park. De hade satt upp feta storbildsskärmar och det var typ festivalstämning med så mycket folk i en stor park och öltält och allt det där. Tveksamt med bröllop och kungligheter och sånt IOFS, MEN folkfest=bra. Sen gick vi en sväng till Harrods, så nu kan jag checka av att jag varit där. Efter det åkte vi upp till Camden, åt den aldrig svikande maten från authentic thai-ståndet, kikade runt på marknaden och avslutade med att vila benen och släcka törsten med massa öl på ännu en pub, delvis ute i solnedgången. himla fint. Idag har vi strosat runt en del. Började vid St Pauls cathedral som jag länge tänkt att jag måste kolla på. Så kan sätta en "check" på den också, score. Den var mycket större än jag föreställt mig också. väldigt imponerande. Sen gick vi och min bror köpte en 85 liters-ryggsäck (fett stor) och nya löparskor i Covent garden. vi glassade i värmen och solen med pizza på ett italienskt place. så gött. Vi drog oss vidare, hem en liten sväng och sen till Carnaby street på kvällen för mat igen. En irländsk pub, jag åt chili and maple glazed chicken breast, sjuuuukt gott. Så nöjd, det har varit chill. Det är bra när folk kommer och hälsar på. det är ju deras semester och eftersom man hänger med dem blir det nästan som en semester för en själv. Och man blir lite nykär i London igen. Sjukt bra stad ändå.

Nu väntar fyra arbetsdagar söndag till onsdag. Och det är min sista dag! Lite på gott och ont. Affären är ganska trevlig ändå. Men det ska bli så skönt med ledighet. Fint och bra och så. Mmm. Har så mycket att se fram emoooot. Och ska köpa en ny kamera, ja. Flera gånger om dagen vill jag ta upp min kamera och det smärtar lite att inte kunna föreviga det jag ser för det jag ser nu för tiden är saker jag inte vill glömma! *vackert*

RSS 2.0