VI HAR ETT HEM.

Snart i alla fall! Äntligen, äntligen säger jag bara. Vi kommer bo i syd, i Streatham Common och det kommer ta mig 22 minuter till jobbet. Bra säger jag. Den 10 november flyttar vi in och tiden fram tills dess kan inte gå snabbt nog. Har fem feta jobbdagar kvar, sen en spikad helg i Sverige följt av några dagars jobb och sen då den fantastiska torsdagen vi väntar på. Jag försöker att inte längta ihjäl mig men det är inte så lätt.

Mött gos.

nyheter i punktform:

Mest för att jag alltid känner för att skriva av mig och för mycket saker händer hela tiden.
  • Mina snälla föräldrar ville att jag skulle komma hem på min födelsedag och kan finansiera en flygbiljett men jag vill hellre fira dagen i London så jag kommer hem veckan innan, alltså om två veckor, när jag fått klartecken att jag inte mot förmodan måste jobba lördag just då. Pepp!
  • Vi letar massa hus och sånt men det är jättesvårt bara för att vi är sex personer. Hostelet är så himla billigt att man gillar läget men det är fullbokat på fredag och lördag på grund av halloween. Problem.
  • Jag fick jobba några timmar på en annan butik i Konditor & Cook-kejdan. Nu är jag schemalagd att jobba på Stamford Street imorgon och på Borough Market på fredag. På tisdag ska jag på kaffekurs och ska lära mig allt om kaffe fast jag inte ens gillar det. Bara onsdag och torsdag ska alltså spenderas på mitt vanliga ställe på Cornwall Road. Nästan lite ledsamt för det är roligast där.
  • Helgerna är så heliga för mig nu för tiden. På fredagar är jag färdigt med jobbet för veckan, får lön och allt är upplagt för helgens kalas. Åh vad jag redan längtar till nästa fredag. Även om det är det där med inget boende just då. Men det löser sig. Vi har en liten ny helgtradition med beer+burger på Wetherspoon's för £5,99. Blir varm i hjärtat när jag tänker på hur gott det är.
  • Idag var en fantastisk söndag. Precis sådär som söndagar ska vara. Först sov vi ut, sen spelade jag och Olle Mario Kart 64 på hans dator (han har spelsimulator). Sen gick jag, Olle, Linn och Terese till största Tescot i Bayswater och köpte bröd, mjukost, äpplejuice, yoghurt, kakor, donuts och choklad och begav oss till Kensington Gardens. Det var vi-behöver-ingen-jacka-väder och ganska underbart när vi picknickade och göttade oss. Sen hyrde vi cyklar och cyklade runt hela Kensington Gardens och Hyde Park. Hade nog ett löjligt leende på läpparna för det var fett kul! Första gången jag inte cyklade på landet, för övrigt...
  • Vi var på Koko i fredags. Men jag inser att jag tröttnat lite på det stället. Man hör svenska överallt, de är för ojämna i låtvalen (ibland blir man ju väldigt glad när man hör typ Arctic Monkeys men sen följs det av fyra låtar man aldrig hört typ så det håller inte riktigt. Måste utforska random-klubbar nu tror jag.
Nu är kvällen vigd åt lite nudelätande och datortittande tror jag. Och packande, vi ska tydligen byta rum i morgon igen orkar verkligen inte hostellivet egentligen 

primrose hill / hyde park / soho square

Men värmen försvann :-(

the serpentine en oktoberkväll tjugohundraelva;


hard day's night

Hurra! Från och med imorgon kommer jag jobba på ett place som heter Konditor & Cook. Det ligger i Waterloo och där bakar de spexiga tårtor och bakverk och de har även mat, några olika rätter per dag. Som jag lyckligt nog kommer få äta av, mmmm.

För övrigt är det idag, 4 oktober, exakt ett år sen jag fick mitt jobb förra gången. Freaky.

RSS 2.0