gray waters of skagerack;

man kanske skulle vara en knubbsäl. då skulle man slippa oroa sig över matte c-prov och göteborgsvarv,
men å andra sidan skulle man inte kunna gå på peace & love och se vampire weekend ♥

i change shapes just to hide,

pengar är något som är väldigt behövligt i dessa tider i linneas värld så det lilla sommarvikariatet som hittade både mig och jenny och kajsa idag var ju alldeles förträffligt. nu kan man åka till peace & love och julian casablancas och pelle almqvist mfl. coolhet overload i borlänge till sommarn, mm-mm.

aprilhimmelen.

Tror det kommer bli så sweet att bli gammal.

längtar lite tills jag ska bli tant som bor i Göteborg och tar spårvagnen hit och dit till pensionärskompisarna på tårtbit efter tårtbit. ta min lilla hund med fluffig svans med på promenad. ha en basker på sig och skämma bort barnbarnen med pengar och glass,


har aldrig sett nån så uppsnärjd i det blå.

Har tänkt lite si och så om studenten att det ska vara lite både och men jag tror nog bara det är bra nu. frihet och man kan ju göra lite vad man vill exakt. lite mer meningsfullt att bo på ett ställe som typ London och man kan vara precis den man vill och man kan göra precis som man vill. ramla runt på klubbarna i klänningarna med klackarna. köpa det och den och dem där på camden lock market/portobello road/brick lane eller så. jobba i någon affär eller i någon hotellreception även om det inte riktigt går plus kanske. parkhäng och spelningar.

nu är vi i andra delen av april tjugohundratio, och det betyder att det snart är maj och då är det snart tredje juni. helt tokigt. taggtaggtaggad för allt studentspex och såså dålig på naturkunskapsplugg,



16.

en liten liten framtidsplan (plan c) gör gott även om den nog inte kommer att genomföras i slutändan (med tanke på att det finns en plan a och plan b).
nu har jag och en goding till vän vid namn jenny nämligen sökt till musikvetenskap på göteborgs universitet; fint ämne, fin skola, fin stad.
och jag måste nog variera mina bilder lite mer,

och nu jagar jag morgonen längs avenyer

av någon konstig anledning verkar inte min vanliga det löser sig-attityd kunna tillämpas på det här bajsiga framtidsproblemet och jag vet knappt vad som ska hända och nu är det bara 51 dagar kvar,

det är så mycket jag vill och så är det så mycket jag inte vill

och det hade inte varit fel nej
smutsiga skor, skräpmat, högtryck, fina konserter, svettiga tält, peppen, sköna/konstiga människor, en sol som aldrig går ner.

everyday is like sunday,


grönt ljus åt alla.

Som 19-åring fast på ett soligt men dött litet ställe utanför en stad jag gått i allt för många gånger och vars ansikten är allt för kända känner jag att jag är i ett väldigt stort behov av ett miljöombyte. Exakt två månader kvar till studenten.

P&L

Dagens låt: Miike Snow - Silvia

RSS 2.0