sista septemberdagen för i år:

Den uttjatade gatan som bäst upplevs i förbigående...

Vad vi gör nu om dagarna när vi försmäktar i värmen. Folk går alltså runt barbenta i sommarkläder och uppsöker skugga. Imorgon är det oktober. Jag är med andra ord väldigt, väldigt nöjd med vädret. Lite mindre nöjd med jobbsöket som är mycket svårare än förra året. Bu.

och vi kände majsdoften,

Londonlivet fortsätter, vill ha en kamera. Börjar bli lite tråkigt att inte ha några bilder nu ifrån första tiden ju. Annars går det bra. Tydligen ville första Starbuckset inte ha mig men nu har jag varit på intervju för ett annat och det kändes bra det också. En annan kedja som jag gillar ännu mer, EAT, har också hört av sig så jag ska på gruppintervju imorgon kl. 09.00. Tidigt samt läskigt. Helst vill jag jobba på Rough Trade eller Urban Outfitters men de söker inte folk. Störande! Fast man kan ju inte alltid få sitt drömjobb. Och jag tänker att man kan börja med något tråkigare så länge, och sen söka dit senare när de vill ha folk istället. Jag behöver absolut pengar nu så det är jobb så snart som möjligt som gäller helt enkelt.

I övrigt har vi nu flyttat på oss också så vi bor på ett hostel i Bayswater. Centralt och billigt, kanske inte så underbara faciliteter men vi får gilla läget. Hoppas på en lägenhet snart så man inte dör hosteldöden. Det vore ju synd.

ganska irrelevant kanske, men en massa framtidstankar i alla fall :

Idag satte jag mig på en parkbänk i lilla Soho Square i solen med en sub of the day och en liten anteckningsbok. Försökte komma på vad jag vill läsa till hösten. Självfallet har nämligen peppen att börja plugga vidare infallit just nu, lagom efter att höstterminen precis börjat. Dock var det kanske tur att jag inte började just i höst eftersom jag nu ändrat mig jämfört med det jag sökte in till, Kulturprogrammet. Jag fick nu i alla fall fram några alternativ som känns lockande:
  • Grafisk design
Detta verkar vara väldigt kul och jag har hört bra saker om folk som läst det, åtminstone läst kursen. Vet dock inte hur mycket jobb det finns och om man kommer bli galen av stress, press och deadlines.
  • Psykologi
Insåg nyligen att det nog hade varit väldigt intressant (och lönsamt) att bli psykolog. Dock har vi problemet att några ämnen skulle behövas läsas upp vilket är lite tids- och energikrävande men förstås ingen anledning att ge upp om det. Sen vet jag inte om man blir lite galen av att rota i folks hjärnor. Förhoppningsvis inte.
  • Eventarrangemang
Ja, att arrangera tuffa saker, som konserter eller festivaler vore ju ganska trevligt.
  • Socionom
En ny liten tanke som växer och gror ganska mycket vill jag lova. Min bror har läst till det och verkar mycket nöjd och som jag förstått det kan man i sin socionomskarriär vidareutvecklas mycket under olika perioder och bara ta en liten kurs så kanske man kan jobba med en helt annan sak utan att behöva läsa om hela programmet. Tänker mig en skolkurator eller så. Att kunna hjälpa folk på riktigt hade ju varit mycket givande. Och så behöver jag inte läsa upp poäng för att komma in heller.
  • Skribent
Kanske inte skribent som bara skriver krönikor och sånt, för det är jag inte tillräckligt bra på. Men nåt i stil med kultur- eller musikredaktör i en veckotidning hade ju varit ganska så fantastiskt. Hård konkurrens dock.
  • Butikschef
Lite random, men det hade även varit väldigt mysigt att driva en egen butik av något trevligt slag. Minus för de stora ekonomiska riskerna man tar men plus för att man är sin egen chef och allt det där.

Känner i alla fall nu såhär att det har varit rätt att åka till London och prova på lite enklare jobb, som butiksbiträde och kanskekanske barista om jag får Starbucks-jobbet. Det är klart inget jag vill göra för alltid men supergivande att ha gjort under en period för lite större förståelse och allt det där. En sak jag vet säkert är att när jag pluggar vill jag ta en termin eller ett läsår utomlands! Om man hade fått välja fritt så helst Australien, San Diego eller Paris. Vi får se vad som erbjuds dock. Här i Sverige vill jag helst plugga i Göteborg eller Lund. Ser så fram emot en mysig liten studentlägenhet eller ett rum.

det dom aldrig nämner;

Idag är det exakt en vecka respektive ett år sedan jag flyttade till London! Och just idag hade jag mina första intervjuer för i år. På Starbucks. Och imorgon får jag lov att komma på provjobb.

Men jag vet inte riktigt. Vill ju egentligen jobba i någon mysig butik, inte ett extremt stressigt café som dessutom ligger precis vid Piccadilly Circus =massa turister. Men vi får se. Att gå på provjobb skadar ju aldrig.

Igår tog vi del av bästa erbjudandet, beer+burger för £5.99 på Wetherspoon. Mmmmm.

Annars satsar vi mest på keso och parkhäng.

a different kind of fix -

Mestadels av dagarna har jag den fina låten Seas Too Far to Reach på hjärnan och önskar jag kunde lyssna på den på lite mer regelbunden basis (alltså ha ett eget boende där man kan lyssna hur mycket som helst på vad man vill).

Annars går det bra! Idag har jag sökt en massa jobb och en del lät lovande, även om jag förstås vet att bara för att det låter hoppfullt är det ofta inte något man kan lita på. Men det är en bra början. Och idag var en fin Londondag. Ikväll drack vi dessutom en välbehövlig öl för första gången på länge.

Igår blev vi lite headhuntade och det var tufft. Två randoms kom fram till oss när vi satt på Caffé Nero, sa att de sökte folk för en Coca Cola-kampanj under OS och undrade om jag, Joakim och Olle var intresserade. Det var vi, de tog kort på oss och skrev upp våra telefonnummer och skulle möjligtvis ringa i nästa vecka. Det vore fett coolt, och skulle även innebära £90 så det hoppas vi sannerligen på.

En annan sak vi hoppas på är lite varmvatten snart, då det är något fel just nu så vi inte kan duscha varmt. Iiiih.

death on the stairs,

Nu sitter jag i ett vardagsrum i Walthamstow på den provisorisk säng jag fått tillgå för några dagar framöver. Tittar ut genom fönstret där vi kan se medelhavsrestaurangen Med's Café restaurant följt av kläd/tygbutiken Zaynah London, Shahzads Solicitors, Alstron Real Estate samt The co-operative funeralcare på andra sidan gatan.

Gammal frappuccino-bild. Det måste jag nog ta en idag med tror jag.

Väntar lite på Joakim som ska ta sig ner så vi kan ta oss ut och in i Londons centrala delar igen. Mycket pepp samt hungrig.

our life is not a movie or maybe

Trettio CV:n är utskrivna, resväskan är packad och klar och imorgon går flyget. Jag är så himla pepp men kan inte hjälpa att tänka på hur mycket jag kommer sakna vissa. Aj aj aj. Men jag behöver ett London, känns det som. Jag blir så överdrivet uttråkad och kanske litelite besviken utan lite äventyr. Så nu åker vi och det blir nog väldigt bra helt enkelt.

Jag ska köpa en kamera så snart jag kan (tappade en i London i maj och den nya jag köpte därefter ciderdränktes i samband med Peace & Love, rip) men meanwhile får jag se till att sno någon annans kamera så lite nya bilder kan förekomma!

that's the day i knew you were my pet;

Mina hårtoppar har nu precis samma färg som mitt munskölj. Känns mycket bra.

Nu har jag bara en liten lördag och en liten söndag kvar i landet och då har jag sett till att alla sju familjemedlemmar ska samlas vilket inte hänt på över ett år i alla fall! Det ska bli så fint.

Sen peppar jag den här något extremt.

you made a fool of everyone - -

Giraffer = episka.

Då när man inser att man har alldeles för många små Spotify-listor och försöker men inte vill ta bort någon för de är lite som minnen av en viss period och det är låtar man inte ens vill lyssna på just nu men som ändå inte får glömmas bort och som inte får ändras utan ska vara precis som dem är.

Och när man vägrar stänga av bilen förrän låten är slut även om klockan är lika med sent och man bara vill in i huset. ocd-varning.

precis så,

"Nån blev upprörd över att jag skrev 'apropå spyor' om Sverigedemokraterna. Håller verkligen med. Jag vill be alla spyor om ursäkt."
- Jonas Gardell

fem fem fem fem fem fem FEM FEM FEM fem fem fem,

Känner att jag är en konstig ibland men det spelar väl kanske inte så stor roll i slutändan när vi tänkt efter en stund

pray for the people inside your head for they won't be there when you're dead/ / / / / /lägesrapport

Idag har jag ätit pizza, låtit småfiskar äta på mina fötter och fått en massa kläder av en snäll mamma som måste passa på att köpa saker till sin dotter innan hon åker iväg. Can't argue with that. Nu regnar det, om en halvtimme förgyller Filip och Fredrik min kväll och imorgon ska vi till Göteborg.

you know my name (look up the number)

EN VECKA KVAR!

fucking let them stare, cause at this point i don't care -

En augustidag i Oslo.

Jag och bror skulle på konsert på Rockefeller Centrum. Vi gick in genom fel ingång, och kunde tack vare det höra på soundchecket med You Can't Hold the Hand of a Rock'n'roll Man på andra sidan väggen. Fint.

Will Sheff, vår favoritperson.

RSS 2.0