le retour des saisons : :

I måndags var det soligt igen som så ofta denna sommar och vår! Efter att ha genomfört en trist tenta livade två personer upp min dag.
 
Vi firade dels Jenny lite i förskott och tog avsked av Snibben som sorgligt nog lämnar oss för att bli skåning!
 
Vi tog båten över till Lindholmen för pirhäng!
 
Äpplen och kakor som proviant. 
 
Högst oklart. 
 
Snibben blev glad när han tittade upp...
 
...för där var en Jenny! 
 
Som förresten fyller år just idag! Tack för att du finns du älskade ärade fina du och GRATTIS!
 
Krampaus. 
 
 
Sen fick Snibben nåt form av viktigt samtal.
 
Så jag och Jenny snodde hans kamera. 
 
Avslutade dagen på ett exemplariskt sätt med thaimat och andra lång-öl samtidigt som vi babblade om massa massa bra saker. Underbar måndag!

swissigt

Sista sommaräventyret från min favoritsommar hittills (har aldrig varit så här fattig förut någonsin så det finns liksom ingen till chans ens till mer) kommer här en redogörelse för:
 
Åkte först en buss söderut till Köpenhamn där jag hängde lite tills mitt nattåg kom. 
 
Det tog mig till fina staden Basel i Schweiz! Mysig marknad. Markplatz tror jag det hette där. 
 
Allmänt trevlig flod, Rhen. 
 
Landet med de kvadratiska flaggorna. Vad är ens fördelarna med att vara i Schweiz? Tja, flaggan är ett stort plus! Förlåt, den är så himla dålig... (älskar dåliga skämt)
 
Mötte upp min schweiziska värd Henrik och vi tog oss till hans hemstad Lucerne/Luzern/Lozärn. I Schweiz gillar man att ha många alternativ på stavning av saker och ting. 
 
Man gillar även att måla utanpå byggnader! 
 
En Henrik i motljus.
 
Aladdinish palats.
 
Dan därpå åkte vi tilll Zürich!
 
Det var nån form av simlopp i floden, fast utan att man skulle vara snabb utan istället flöt alla bara chilligt längs strömmen! 
 
Zürich - säkerhet genom hövlighet. 
 
En liten kokosglass hanns med också... 
 
...innan vi tog tåget till huvudstaden Bern! Tacka vet jag interrail-kort och liten landsmassa. Här är en klassisk bild på mig iochmed att jag 1) blundar 2) awkwardly står framför någon random viktig byggnad (okej parlamentet, jag och Henrik som fellow internationella relationer-studenter tyckte det var lite coolt) 3) har en vägskylt bredvid mig på ett failigt sätt. 
 
När utsikten ser ut som en tavla. 
 
Fina hustak! 
 
Bern är visst likt det tyska ordet för björn, därför har de massa björnar överallt. Gulligt. 
 
Tillbaks i Luzern dagen efter tog vi oss ut på en båttur! Här är staden från håll. Det vita slottet hade Michael Jackson visst planer på att köpa. Festligt. 
 
Bara jobbigt fint. 
 
Schweizisk idyll. 
 
Svanar fanns överallt. 
 
Tog oss också till franska delen av Schweiz, nämligen Lausanne! Denna stad är visst OS-kommitténs place så det fanns en fräck nedräkningsgrej som räknade ner till nästa OS! 
 
Dan därpå gick mitt tåg 04.45 och jag var hemma i Göteborg 02.15. Tänkte inte på att bussarna slutat gå heller så fick promenera hem vilket var lite tungt och jobbigt. Inte så kul att jobba dan efter heller. Nattåget funkade verkligen psykologiskt så mycket bättre för det var sjukt jobbigt att ha en heldag på tåget. Fick iaf en blixtvisit i Hamburg vilket var lite halvkul, dock hann jag inte gå till de suspekta gator jag velat gå till (där Beatles hängde back in the days). Hann iallafall extremt mycket på dessa få dagar vilket känns riktigt nice!
 
Nu är jag egentligen bara mer res- och tågluffsugen (utan att åka 22 h i sträck då alltså, needless to say). Snart!
 

way out gött tjugohundratretton:

Ännu ett fantastiskt Way Out West är till ända och OJ så många bra saker de hade bokat i år och som vi fick se! Vi startade upp med lite Crystal Fighters och här har vi José Gonzalez med sitt Junip.
 
Tame Impala hade jag nästan peppat sönder innan. Vi placerade oss vid stängslet vilket kändes helt rätt!
 
Neil Young ställde in vilket var trist men hade sett honom här för fem år sen (lät ganska länge sen ja) och ändå planerat att dissa honom efter halva för mitt älskade Beach House! Oj oj nya låtarna gjorde sig fint live vill jag lova.
 
Fredagen inleddes med Rodriguez! SÅ glad att jag sett honom. Lite dirty jokes hit och dit, gulligt Sixto. 
 
Of Monsters and Men och Local Natives avnjöts denna soliga fredag.
 
Även Bat for Lashes.
 
Kajsa.
 
Sommarens mest frekventa uppträdare går aldrig fel! 
 
Obligatoriskt konfettiregn.
 
Sen på kvällen drog vi till favoritplacet Pustervik. Inser att jag och min bror är oerhört kompatibla med Pustervik, med tanke på dels de otaliga konserter vi avnjutit nästan enbart här av alla lokaler nu under mitt första år i Göteborg, samt det faktum att samtliga tre klubbspelningar vi ville gå på nu under Way/Stay Out West utspelade sig just här. Här har vi t.ex. extrem-retro/90-talspågarna i Swim Deep! 

Såhär glad blev brushan när han träffade sin polare Per.
 
Och själv var jag också glad som man brukar bli med en öl i handen!
 
Efter Swim Deep spelade vad som kom att bli min absoluta höjdpunkt under festivalen - Unknown Mortal Orchestra! Fantastiskt! 
 
Efter en extremt fullspäckad torsdag och fredag var lördagen ganska (okej extremt) gles. Vi såg bara två band där det ena spelade allra först och det andra tolv timmar senare, började med Phosphorescent under ösregn.
 
Mat hanns med också. Här äter Julia något med mexikanska kvaliteter. Vi hängde även mycket med hennes oerhört trevliga kompisar Niklas och Kajsa som dock varken av dem fastnade på bild.
 
Så efter att ha dissat ruggigt väder, Alicia Keys och diverse hiphop-killar för balkonghäng och förfest drog vi igen till Pustervik och lät Mikal Cronin avsluta en alldeles fantastisk musikhelg! 
 
Nu hade det ju egentligen varit fint att avrunda sitt post-wowsyndrom med lite kulturkalas här i stan men får prioritera Schweiz i övermorgon. Hard knock life osv. Över och ut! 

han var solen när det dagas

Känn ingen sorg var en skön upplevelse. Får mig att bli extra glad att jag efter många om och men ändrat mig än en gång och ska fortsätta plugga här i Götet och alltså stanna i minst tre år till för att bli statsvetare! Och lyckan över att imorgon gå på min fantastiska favoritfestival Way Out West! MEGAPEPP!!!

RSS 2.0