svan i lysekil.



Söndag 31 januari innehöll beståndsdelar som Gökboet, hembakad pizza, snöstorm, step-styrka-stretch, psykologiplugg, livelåtar med Paul McCartney (och därtill minnen från 12 juni 2004 då jag fick se min legend live i Göteborg), Norgejobb-planering, How I met your mother och besök hos bror.
Icke fel, absolut icke!

hoppbild á la vinter.


Igår var jag helt chockerad för då genomlevdes den trevligaste lektionen någonsin! Det var lärorikt och roligt. Herregud. Helt konstigt. Det märkliga är att psykologi A var ett av mina absolut tråkigaste ämnen, men psykologi B som jag läser nu däremot är... intressant! Psykiska störningar är grejen, absolut.

sjuttonde januari tjugohundratio.

Johnossi.

Tänkte dela med mig av min favoritplaylist som jag lyssnat på mest den senaste tiden.

HÄR!

Icke-spotify-människor kan också få se om de vill:
Starman - Seu Jorge
Rebel Rebel - Seu Jorge
Gut Feeling - Devo
Rock N' Roll Suicide - Seu Jorge
Life On Mars? - Seu Jorge
30 century man - Scott Walker
The Way I Feel Inside - The Zombies
Queen Bitch - David Bowie
Gone For Good - The Shins
Low Man - Alberta Cross
Bunny Ranch - Adam Green
Bluebirds - Adam Green
Sea Green, Sea Blue - Jaymay
Nantes - Beirut
Death Of A Clown - The Kinks
A Well Respected Man - The Kinks
Folsom Prison Blues - Johnny Cash
Bli Aldrig Som Oss, Bli Värre! - bob hund
Tinnitus i Hjärtat - bob hund
Laughing With - Regina Spektor
Samson - Regina Spektor
Après Moi - Regina Spektor
Sailor Song - Regina Spektor
This Old Machine - Coconut Records
Mama - Coconut Records
Easy Girl - Coconut Records
Champagne Supernova - Oasis

Summan av kardemumman = Jag gillar Life Aquatic-soundtracket väldigt mycket.

Dessutom kan jag ju passa på att säga att jag är i en anti-ny-teknik-period, haha. Orkar typ inte datorisera mig, eller åtminstone inte på Facebook som jag stör mig mer och mer på och funderar på att ignorera lite. Kameran har inte heller blivit använd på mycket länge. Jag har istället gått i ide och det är ganska gött faktiskt.

femte januari.

Bra saker idag:
  • Att dagen spenderades i Göteborg med Jenny (++)
  • Avatar på Bergakungens biograf (+++)
  • Sherlock Holmes på bio också (ja, det stämmer! Två filmer på EN dag, can you believe it) (++)
  • Ny billig mysig tröja (+)
  • Voddler-invite (++)
  • Besök på Max (+)

Dåliga saker idag:
  • - Jag körde in med bilen i en SNÖDRIVA (eller närmare bestämt i snö som hade blåst upp på vägen). var så SJUKT jobbigt. Var ensam och fick hjälp av förbipasserande som tur var, som hjälpte till att putta på och tillslut fick loss mig. Jag känner mig väldigt dålig på bilkörning plötsligt. (- - - - -)
  • - Det har varit svinkallt ungefär exakt hela tiden. (- - -)
  • Parkeringskostnader (- -)

RSS 2.0