way out west tjugohundrafemton med mera

en dags vila fick jag från usa innan nästa rolighet kom! det var way out west och den bästa helgen gbg har att erbjuda <3333. femte gången gillt för egen del och en mkt trivsam upplevelse. var dock ej bra på att fota, var nog lite trött på det efter konstant fotande i amerikat... här är de jag knäppte iaf! 
 
vi började med belle & sebastian på torsdagen. ställde oss på en uppenbart välvald plats med tanke på att sångaren kom hit mitt i min mest lyssnade b&s-låt piazza new york catcher. 
 
vi fick dock överge den trallvänliga musiken för future islands i tältet. också det mkt kvalitativt så det gjorde ont att även tvingas lämna dem...
 
för mina favvisar foxygen! efter att ha därmed avklarat den smärtsammaste krocken under wow på direkten kunde vi lugna ner oss lite. 
 
med några dyra öltältsöl i kroppen begav vi oss på en båt över till bananpiren.
 
death team och dans och dans och dans
 
följdes av maja francis som gästades av veronica maggio! sen fick det räcka för den dagen. 
 
nästa dag inleddes med father john misty och SOL
 
vi smet dock ut istället och drack prosecco som vi smugglade i wow:s egna lilla tetrapak
 
sen kollade vi på florence + the machine!! det var fett nahaaaajs och jag måste bli bättre på att lyssna
 
sen åkte vi och kollade på urban cone och hängde på inälvsstolar och lärde känna filosofilärare och försökte åka på sveriges längsta ruschbana innan vi var hemma vid sexsnåret
 
nästa dag kollade vi på amason, som ju som bekant äger MEST
 
och patti smith, som OCKSÅ äger
 
alt-j spelade också!
 
det började dock regna. vi sörjde med en öl. hängde även mest med bror min och hans flickvän som dock EJ fastnade på bild. 
 
sen avslutade first aid kit och var superfint trots ösmegaregn som bara gbg under wow kan åstadkomma. amanda berglund kom och gästade, precis som first aid kit också gjorde hos amason och det var så vackert så vackert
 
efter ett antal timmar och snurr och spring och dans var det soluppgång igen och fintfintfint 
 
efter att ha sovit ut och vilat i några dagar kom david och hälsade på mig i mina gamla hemtrakter uppför västkusten! 
 
han tycker det är roligare att ta de svåraste/brantaste vägarna uppför berg.
 
uppe!
 
vi åkte träbåt och hann även med kanotutflykt till närliggande ö och tältning! mkt idylliskt. fem plus.
 
sen åkte jag tillbaks till gbg och klippte av mig en massa hår i ett försök att se proper ut inför kommande praktik. 
 
snibben var med mig och vi drack öl och kollade på joel alme på liseberg (samt åkte helix!!) medan resten av stan kollade på metallica. bra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0