take me galaxy.

Om någon vill ha ett tips på en riktigt episk låt kommer det här: Midnight Surprise av Lightspeed Champion. Den är lite mindre än 10 minuter lång, men man får absolut inte avskräckas av det. Jag har aldrig tyckt att den känts FÖR lång. Har snarare tyckt den känts som vilken 3 minuters-låt som helst. Det känns som att det är flera små låtar i ett, ihopsamlade i en fin komposition som återkommer till de tidiga slingorna i slutet av låten, och därmed knyter ihop det. Fint. I en rosett. Typ. Jag började lyssna lite på Lightspeed Champion (som är ett soloprojekt med en cool kille som brukar ha pälsmössa på sig) inför Way Out West 2008 och såg honom som första akt på festivalen då. Han varnade för att det var en geting i det stora tältet och senare började han spela Star Wars-ledmotivet. Det var coolt. Och diggades starkt av publiken. Väldigt mysig musik hur som helst.

Kommentarer
Postat av: anna

men hörredu vilken himla jättefin blogg du har! du får reklama dig lite mer tycker jag.

2009-10-23 @ 18:06:46
URL: http://konterfej.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh tack ska du säga vavava! Hmm, jag är inte så bra detdär, hehe. Men kanske jag vågar någon dag!

2009-10-24 @ 23:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0